fredag 13 november 2009

Uppleva ungdom på nytt


1958 när jag fyllde 15 år fick jag en sån här moped. Zündapp Combinette. En otrolig frihetskänsla när jag själv kunde ta mig in till närmaste samhälle, som låg 8 km bort. Jag bodde i Alltidhult och det var i Olofström allt det roliga fanns. Kompisar, bio mm.


Jag har sett att det fortfarande går att hitta "veteranmopeder" och jag skulle gärna skaffa mig en Zündapp igen - men har lite svårt med plats att förvara och meka med den. Men vem vet när andan faller på. Det finns en gemenskap bland veteranmopedförare som består i veteranlopp och andra sammankomster, som skulle vara kul att delta i.

1 kommentar:

  1. Hej

    Tack för Din fina kommentar i min blogg, ja visst är det roligt med gamla bilder, bilden på mig och mina systrar tror jag att Din pappa har tagit, om jag minns rätt så fotograferade han ganska mycket. Vilken härlig bild på en gammal fin moped, det verkar vara jättekul med att ut och köra med såna här veteranmopeder. Jag fick ju själv en s.k. minimoped 1972, och jag tyckte att det var så kul att köra moppe uppe på skogsvägarna i trakterna kring Gillesnäs och Alltidhult, man tog sig ju fram även på de minsta "kostigarna".

    Önskar Dig och Din familj en trevlig helg!

    SvaraRadera